آموزش اینترنت

آموزش اینترنت و فضای مجازی

آموزش اینترنت

آموزش اینترنت و فضای مجازی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شبکه کردن کامپیوترها کاربردهای بیشماری دارد که ساده ترین آن انتقال فایلها در سریعترین زمان ممکن است. در این مطلب قصد داریم شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم adsl را به شما علاقمندان آموزش دهیم.

شبکÙ?-کردÙ?

شبکه کردن کامپیوترها به منظور اشتراک گذاری فایلها انجام می گیرد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد می گردد. در منزل و یا محل کار شما میتوانید بین چند کامپیوتر و یا حتی دو کامپیوتر از فایل هایی که بین آنها به اشتراک گذاشته اید استفاده کنید و یا ممکن است شما در محل کارتان چند کامپیوتر داشته باشید و به ازای هر کامپیوتر یک چاپگر یا اسکنر نداشته باشید با شبکه کردن این کامپیوتر ها امکان این را فراهم میکنید تا همه کامپیوتر ها از همان پرینتر استفاده کنند.

روش اول – آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر:

برای شبکه کردن دو  یا چند کامپیوتر، داشتن مودم از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز است که اول باید آنرا config  و راه اندازی نمود و در مرحله بعد نسبت به شبکه کردن اقدام نمود.یرای شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم، باید تنظیماتی را برای نام هر کامپیوتر و ip آنها اعمال کنید و سپس شروع به شبکه کردن کنید. در اینجا مراحل آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم را را مرحله به مرحله برایتان توضیح داده ایم:

مرحله اول: ابتدا باید برای هر کامپیوتر، یک اسم اختصاصی در نظر بگیرید. اگر قبلا اسم یکسان برای هر دو کامپیوترتان تعیین کرده اید، باید اسم یکی از کامپیوترها را تغییر دهید. در ویندوز خود مسیر زیر را دنبال کنید:

Control panel > system and security > system > advanced system settings

مرحله دوم: در قسمت computer name دکمه change را را کلیک کنید یک اسم دلخواه برای کامپیوتر خود مشخص کنید.
مرحله سوم: در قسمت member of نوع شبکه خود را workgroup انتخاب کنید و یک اسمی برای آن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم adsl، نام شبکه workgroup در هر دو کامپیوتر باید یکسان باشد.

...

ادامه آموزش را با مراجعه به لینک اصلی زیر بخوانید:

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم adsl

  • ۹۸/۰۶/۲۰
  • یگانه کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی